top of page

מפגשים

מפגשי נוער

שעת שיחה ותרגיל – לגילאי 13-9

1,500 ש"ח למפגש

דן שחור־לבן

"המכתב שלא אכתוב לעולם"

בספר 'דן שחור לבן', המיועד לבני 9-12, מקבל דן מכתבים מאמא שלו, בהם היא מתוודה על אהבתה אליו ועל פרידתם הבלתי נמנעת. את המכתבים הוא מראה רק לחברתו הקרובה אביגיל, וביחד הם מנסים לפענח מה עלה בגורל האם.

נדבר על מכתבים ועל כל חומר כתוב (ווטסאפ, אי מייל, מסרונים) ככלי ספרותי, ככלי תקשורתי וננסה להבין כיצד כתיבה היא כלי להבעת רגשות שקשה להביע, כלי לשמירת סודות.

תרגילי כתיבה בנושאים כמו: סודות, חברוּת, משפחה, שוני חברתי

דן קרוב־רחוק

"זהות בדויה"

בספר 'דן קרוב רחוק', המיועד לבני 10-13, דן מכיר נער חדש בכיתה, הם הופכים לחברים טובים ואז מתגלה שהנער איננו מי שאמר הוא. 

נדבר על שקר כאמצעי הגנה והתגוננות, נשאל האם זהו אמצעי יעיל לנפשו של ילד מתבגר, של אדם. גם אני, כסופרת, מסווה את הדמויות שלי כדי שלא ניתן יהיה לזהות אותן מהחיים האמיתיים, כדי שאוכל להרגיש בטוחה להביע את עצמי. אשתף את הילדים בניסיוני כסופרת צללים וביחד נדבר על היתרונות והחסרונות בזהות בדויה.

תרגילי כתיבה בנושאים כמו: סודות, שקרים, שוני חברתי, מנהיגות שקטה

סל תרבות – דן שחור-לבן

סל תרבות –  דן קרוב-רחוק

סדנאות כתיבה

סדנאות חד-פעמיות, כ-3 שעות

350 ש"ח לאדם (מינימום 10 איש)

כתיבה ועריכה

כתיבה תובעת בראש ובראשונה יחסים אינטימיים עם עצמך. היא מכילה בתוכה שעות רבות של התייחדות ולא מעט עריכה עצמית. מדוע בכל זאת נדרשת עריכה ספרותית ובאיזה שלב? על החשיבות של עין חיצונית להשלמת היצירה ועל תפקיד העורכת/ך.

ניתוח גרסאות של יצירות מפורסמות לפני ואחרי עריכה - במוסיקה, באמנות פלסטית ובספרות

מחסום יצירתי והתנגדות לדמיין

כמה פעמים קורה שאנחנו משותקים, לא מסוגלים לכתוב, וכשמשהו כבר נכתב, הוא איננו אלא תמרון אחד גדול? מה חוסם אותנו, למה חשוב להבין את ההתנגדות הזאת ובאילו דרכים ניתן להתמודד איתה?

עבודה עם טקסטים תקועים של המשתתפים, על מעצורים פסיכולוגיים הקשורים לנושא היצירה ועל קונפליקטים נפשיים שהיא מעוררת. כיצד ניתן לשאוב מהם ולעבוד איתם? (בחירת גוף, בחירת מין, הסוואת דמויות, מיפוי של המרחק הנדרש לכתיבת היצירה)

לפרטים נוספים והזמנת מפגש ניתן ליצור קשר בטל' 054-4820744

או בדוא"ל gaiad.tlv@gmail.com

מפגשים ספרותיים

הרצאה בת 45 דקות ושיחה פתוחה אחריה

50 ש"ח לאדם
(מינימום 12 איש)

למה לכתוב אם אפשר לדבר?

כתיבה - מהיכן היא נובעת וממה היא מורכבת? האם מדובר אך ורק בעבודה טכנית ובמיומנות? האם נכונה ההנחה שכל סופר/ת כותב/ת תמיד את אותו סיפור?

אדבר על נביעת היצירה, על אדנותה של הנפש ועל תהליכי העיבוד של חומרים אוטוביוגרפים

איך ייתכן שאנחנו מאמינות/ים לדמויות בדיוניות?

בדיוק כמו משחק 'כאילו' של ילדים, המוּכָּר כאחת המעבדות המשוכללות ביותר להנהרת העולם, כך גם הסִפרות. בד בבד עם היותה מענגת ומהנה, היא חיונית לחברה האנושית ככלי לאימון עצמי וקיומי.

אדבר על ספר כעל אביזר ב'משחק כאילו', על חוקי המשחק ועל אחריות הסופר/ת כלפי הקורא/ת. אתאר מה מתרחש במפגש הווירטואלי שבין הקורא/ת לדמויות ולסופר/ת

קריאה קרובה – מפגשי ספר

קריאת עומק של 'ויקי ויקטוריה', 'הבארשבעים' או 'הרימון 7'. שיחה אישית על הדמויות בספר, הקשרים ביניהן והעלילות שהן מייצרות דרך הבחירות שהן עושות. מותנה בקריאה מוקדמת של הספר

bottom of page